poniedziałek, 27 maja 2013

Dollfie lalki nie do końca zwyczajne

Edytuj post

  Czy lalka może mieć duszę?


dollfie

Patrząc na te lalki ja stwierdzam, że tak. Dollfie to winylowe lalki które można ubierać, malować kupować akcesoria itp. Lalki są przeróżne od małych dzieci aż po wyglądające na osoby starsze są także potwory np. centaury, driady, wampiry, elfy i inne stwory :). Najpopularniejsze są lalki firmy Volks lecz w Azji istnieje ponad 120 firm produkujących dollfie. Każda z firm posiada duży wybór lalek, więc każdy znajdzie coś dla siebie. Niestety dollfie to drogie hobby, jedna lalka kosztuje około 2-5k złotych. 


dollfie

Są oczywiście egzemplarze limitowane, które kosztują o wiele więcej. Niektóre lalki wyglądają naprawdę strasznie inne uroczo z dziwnymi wyrazami twarzy od radości po smutek. Opinie na temat kolekcjonowania dollfie są oczywiście podzielone. Niektórzy uważają, że to chora fanaberia a inni, że to normalne hobby jak każde inne. Ja posiadam jedną nie jest to do końca dollfie lecz koreański Hujoo 

dollfie

ale i tak jestem z niego bardzo zadowolony, zdjęcie jest tylko podglądowe jak naprawie aparat to zrobię zdjęcie mojemu Erykowi (bo tak go nazwałem). Od zawsze fascynowały mnie lalki i z pewnością kupie jeszcze Erykowi partnerkę do pary :P. Poprzez internet można kontaktować się z innymi kolekcjonerami dollfie z polski oraz ze świata. Polscy kolekcjonerzy a dokładniej kolekcjonerki (ponieważ dollfie najczęściej kolekcjonują kobiety :P) są stosunkowo liczne a kolekcjonowanie dollfie w Polsce rozwija się coraz szybciej. Ze względu na ceny kolekcjonerzy są zmuszeni częstokroć do szycia ubrań samemu oraz robienia makijażu ponieważ ubranka dla dollfie oraz sam makijaż są drogą sprawą. Bo czysta lalka z peruką oczami oraz włosami kosztuje 2k złotych nie wspominając o makijażu oraz ubraniach, bo goła lalka prezentuje się raczej dziwnie :). Reasumując :) dla osób które lubią dziwne hobby (takich jak ja) dollfie są fajną sprawą lecz kosztowną ale czego się nie robi dla swojego hobby (najgorzej jak się ma ich wiele :P).
  

Pozszywany1448

a tu jeszcze kilka zdjęć dollfiaków:

dollfie
dollfie
dollfie
dollfie
dollfie
dollfie
dollfie


I filmik o dollfach :


4 komentarze
  1. Marzy mi się dollfie już nie wiem ile czasu. Szkoda tylko, że zawsze jest coś ważniejszego do kupienia. Masz interesującą lalkę. Wygląda świetnie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dollfie to spory wydatek, ostatnio widziałem fajne repainty Monster High, lecz do tego trzeba mieć nie mały talent plastyczny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo bym chciała mieć talent plastyczny i pracuję nad rozwijaniem go, ale na razie nie odważę się chwycić za lalkę i ją przerobić.

      Usuń
    2. Można również zamówić repaint Monster High na stronie villemoart.com, robią tam bardzo ładne makijaże :) Malowanie to tak jak ze wszystkim, kwestia wprawy ^^

      Usuń