czwartek, 13 czerwca 2013

Introwertyzm co to jest ?

Edytuj post

Samotnik, marzyciel a może introwertyk?


Samotnik marzyciel introwertyk

"Wewnątrz Ciebie jest cisza i sanktuarium, do którego w każdej chwili możesz się schronić i być sobą."

Herman Hesse

Bez zastanowienia mogę stwierdzić, że nim jestem i jest mi z tym dobrze. Znam lub znałem niektórych ekstrawertyków (przeciwieństwo introwertyka) i raczej nie chciał bym prowadzić takiego życia jak oni, fakt faktem najlepiej być kimś po środku lecz charakteru się nie wybiera a zmienić go jest bardzo ciężko. Introwertycy lubią samotność ponieważ jest ona im potrzebna do naładowania akumulatorów, niektórzy odpoczywają  np. na imprezach wśród znajomych a niektórzy w samotności. Często introwertykami są artyści, wynalazcy, wizjonerzy np. David Copperfield, Howard Phillips Lovecraft, Adolf Hitler (to nie jest do końca dobre porównanie), Albert Einstein czy Fryderyk Wilhelm I.


 Wnioskując z tych postaci wynika, że introwertycy mogą być osobami wybitnymi z tego względu, że dużo czasu poświęcają jednej rzeczy i nie tracą czasu na pierdoły. Większość introwertyków męczy interakcja z innymi osobami w szczególności jak trwa ona długo i osób jest wiele (ja przynajmniej tak mam). Po dłuższym przebywaniu w większym gronie osób muszę z kilka dni odpocząć.

Samotnik marzyciel introwertyk

Żyjąc w ekstrawertycznym świecie introwertyk traktowany jest jako osoba nie potrafiąca poradzić sobie w otaczającym ją świecie, co moim zdaniem jest totalną nieprawdą (w większości przypadków). Szacuje się, że introwertyków jest około 25% społeczeństwa. Więc jest to całkiem sporo, jakby na to nie patrzeć najlepiej zawsze być sobą i nie zmuszać się do czegoś na siłę no chyba, że gra jest warta świeczki na przykład jakiś fajny koncert kapeli, którą się bardzo lubi. Ja ostatnio byłem na koncercie Papa Roach w Poznańskim Eskulapie i było zarąbiście lecz bardzo męcząco :P, będę po tym wydarzeniu jeszcze z kilka dni odpoczywał. Mój introwertyzm jest nie całkowity (z powodu mojej dziewczyny, która mnie wyciąga w różne miejsca) ale w porównaniu do innych osób uchodzę za samotnika i marzyciela.

Test czy jesteś introwertykiem?

• Często zamyślasz się, nawet gdy jesteś wśród ludzi?
• Raczej nie jesteś spontaniczny w relacjach z innymi, nie lubisz być zaskakiwany?
• Nawiązywanie nowych znajomości to nie jest twoja mocną strona?
• Zawsze zastanawiasz się, zanim coś powiesz?
• Kiedy nad czymś pracujesz, nie lubisz, kiedy ktoś ci przeszkadza, albo chce oglądać twoje dzieło przed jego ukończeniem?
• Nie ujawniasz swoich pomysłów, zanim ich dokładnie nie przemyślisz?
• Po kilku godzinach spędzonych intensywnie w dużym towarzystwie jesteś kompletnie wyczerpany, chociaż spotkanie było przyjemne?
• Nie przepadasz za goszczeniem znajomych u siebie w domu, ponieważ nie masz wtedy wpływu na długość spotkania i nie możesz zwyczajnie wyjść, kiedy poczujesz się zmęczony?
• Najlepiej odpoczywasz w samotności a nie w gronie znajomych?

Samotnik marzyciel introwertyk

Jeżeli większość odpowiedzi była na „tak” wszystko wskazuje na to, że jesteś typem introwertyka. Jeśli samotność ci nie przeszkadza, nie czujesz się gorszy od innych, nie zmieniaj się. To twój styl życia, i coś zupełnie normalnego, choć nie dla wszystkich :). Więc bądźcie sobą i podążajcie za marzeniami (ale to jakoś banalnie zabrzmiało :)

Pozszywany1448

Kilka tapetek, które kojarzą mi się z "samotnością":

Samotnik marzyciel introwertyk
Samotnik marzyciel introwertyk
Samotnik marzyciel introwertyk
Samotnik marzyciel introwertyk
Samotnik marzyciel introwertyk


Mogę polecić jeszcze kilka filmów, które mi osobiście kojarzą się z "samotnością":

  Edward Scissorhands
Surogaci
Castaway
Corpse Bride
Carrie
Danny the Dog

Z zespołów kojarzących mi się z "samotnością" numer 1 to Staind (zawsze kiedy mam gorszy dzień słucham sobie tego zespołu)

Staind - Outside


2 komentarze
  1. Ja także jestem introwertyczką :) Samotność mi nie przeszkadza, bardzo ją lubię. Niestety moi znajomi nie mogą zrozumieć, że wolę posiedzieć w domu i coś poczytać, zamiast pójść na dziką imprezę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Skąd ja to znam

    OdpowiedzUsuń