niedziela, 2 czerwca 2013

Eluveitie - muzyka z celtycką duszą

Edytuj post

 Eluveitie - prawdziwy Pagan - Folk Metal


Eluveitie

Od już pewnego czasu słucham sobie Eluveitie, jest to szwajcarski zespół folk-metalowy a dokładniej celtycki pagan-folk metal z wpływami melodic death metalu. Grupa powstała w 2002 roku i działa do tej pory, w marcu tego roku mieli cztery koncerty w naszym kraju. Muzycy wykorzystują w zespole takie instrumenty jak : gitary elektryczne, gitary basowe i perkusje a także tradycyjne instrumenty ludowe takie jak dudy, skrzypce i lirę korbową (hurdy gurdy). Teksty w części śpiewane są po angielsku a także w martwym starożytnym języku galijskim. Głos Chrigela Glanzmann'a i Anny Murphy tworzą bardzo fajny klimat, ja po prostu zakochałem się w tym zespole.

Eluveitie

Obecni członkowie zespołu:

Chrigel Glanzmann: wokal, mandola, mandolina, flażolet, dudy, bodhrán
Anna Murphy: lira korbowa, wokal, flet
Ivo Henzi: gitara
Kay Brem: gitara basowa
Meri Tadic: skrzypce, wokal
Merlin Sutter: bębny
Päde Kistler: gwizdki i dudy
Sime Koch: gitara

Jest wiele piosenek, które mi sie podoba jak na przykład: Omnos, Alesia, Thousandfold, The arcane dominion czy Helvetios (oraz wiele innych). Słuchając takiego zespołu jak Eluveitie można na prawdę wczuć się w staro celtycki klimat. Ja osobiście bardzo lubię dawne celtyckie wierzenia, mity i legendy np. legenda o Tristanie i Izoldzie lub legenda o królu Arturze. Wszystkim lubiącym celtyckie klimaty szczerze polecam Eluveitie, miłego słuchania.

Pozszywany1448

Kilka tapetek z Eluveitie:

Eluveitie
Eluveitie
Eluveitie
Eluveitie
Eluveitie
Eluveitie

Klip Eluveitie - Omnos


tekst piosenki:

Jestem prawą, śliczną dziewczyną,
w pełni cnotliwą i młodzieńczą.
Lasy kwiatów i pieśni, które kocham.

Hej, śliczna, młoda dziewczyno,
co robisz sama w lesie,
daleko od wszystkich istot?

Hej, przystojny chłopcze,
chodź tutaj!
Pozbierajmy razem trochę kwiatów w tym lesie.


Teraz czeka mnie jedynie głębokie jezioro.


Nie jestem chłopcem,
jestem złym wilkiem.
W lasach poluję, poluję na kwiat Twej młodości

Więc, wilku, zagrajmy w gre,
zatańczmy radosny taniec,
zaśpiewajmy przyzwoite piosenki!

Nie lubie dziecięcych zabaw,
lubie bawić się w złe wilcze gry
w głebiach lasu, z Tobą.


Teraz czeka mnie jedynie głębokie jezioro.


Dziki wilku,
rób cokolwiek Ci podpowiada serce,
ale błagam Cię: Zostań ze mną!

Nie, dziewczyno, nie wytrzymam z Tobą,
nie zostane z Tobą i nie kocham Cie.
Nigdy Cie nie kochałem.

Byłam cnotliwą, śliczną dziewczyną.
Teraz jestem biedna i przezwyciężona przez wstyd.


Teraz czeka mnie jedynie głębokie jezioro.
2 komentarze